Hi,

Mijn naam is Bianca Elzinga en al sinds mijn vroege jeugd ben ik er op voorbereid om mensen te helpen met hun online activiteiten. Echt.

Het begon al vroeg, mijn vader heeft, net als ik (of ik net als hij 😉 ) een liefde voor gadgets. Als early adopter had hij al vroeg een Atari (spel)computer in huis. Met cassette bandjes (wie kent ze nog) konden wij (mijn broertje en ik (én mijn vader)) spelletjes spelen op de tv. Ping Pong en pacman. Dat waren nog eens tijden. Ik was 4.

Dat ging zo verder, bijna jaarlijks kwam er een nieuwe computer in huis. Onder het motto: “De kinderen moeten er mee leren omgaan.” Mijn vader had gelijk. Kijk onze wereld nu. Overal computers, van groot tot minuscuul. Op school hielp ik mensen (ook volwassenen) met computerproblemen, voornamelijk met software. Waar de meesten toen nog bang waren om een verkeerde toets te raken, probeerde ik juist van alles uit om het ding weer aan de praat te krijgen. Meestal met succes.

Ik ben communicatie gaan studeren omdat ik een verlegen meisje was. Ik wilde me ontwikkelen op ‘spreken in het openbaar’. Als ik dat niet had gedaan was ik misschien ergens op een administratieafdeling belandt, en had je nooit meer van me gehoord. Ik vond het toen doodeng maar ik ben nog elke dag blij dat ik het toch gedaan heb. Nu vind ik het nog steeds eng om voor een groep te spreken, maar stiekem vind ik het ook heel leuk. En pas geleden nog vertelde iemand me dat ik er erg goed in ben. Nou ja, dat oordeel laat ik aan jou over. 😉

Tot slot kan ik je nog vertellen dat ik sinds 2008 met social media bezig ben. In dat jaar waren er vooral fora en we hadden Hyves. Facebook en Twitter kende we nog niet. Bij een bureau dat zich op de reputatie van bedrijven richtte, maar dan online, heb ik de kneepjes van het vak geleerd. En dat leer ik nog elke dag. Want online marketing staat niet stil. Er verandert veel. Daarom is er een overweldigende hoeveelheid (soms tegenstrijdige) informatie beschikbaar over wat werkt en wat niet. Ik wil je helpen om daar de krenten in de pap, die voor jou interessant zijn, uit te halen. Als je geholpen wilt worden tenminste. Het is misschien ‘not done’ om te zeggen, maar klanten die online marketing en social media marketing ‘maar niks’ vinden, die help ik niet. Je moet er van overtuigd zijn dat het voor jou kan werken. Dat ben ik namelijk ook!