Out of the box is voor mij geen trucje, maar een state of mind
Wat is een Bianca?
Een oud-klant van mij zei altijd: Ik gun iedereen een Bianca. Waarmee ze bedoelde dat ik kwaliteiten heb, die je niet zomaar elders vindt. Uiteraard. Dat hebben we allemaal, maar ik blijf het een leuke uitspraak vinden.
Mijn voornamen zijn Cecillia Maria Bianca, mijn vader heeft ze verkeerd om opgegeven bij de burgerlijke stand ;-). En ja, met een ‘l’ te veel in Cecillia. En dat kenmerkt ook wel mijn leven. Alles gaat anders dan bij ‘gewone’ mensen. Geen huisje, boompje, beestje voor mij in ieder geval.
Omgekeerd. Achterste voren. 180 graden anders. Dat maakt het leven een stuk leuker. En het heeft als voordeel dat ik de zaken anders zie dan anderen.
Online Marketeer first. Entrepreneur second.
Mijn naam is Bianca Elzinga en al sinds mijn vroege jeugd ben ik er op voorbereid om mensen te helpen met hun online activiteiten. Echt.
Het begon al vroeg, mijn vader heeft, net als ik (of ik net als hij 😉 ) een liefde voor gadgets. Als early adopter had hij al vroeg een Atari (spel)computer in huis. Met cassette bandjes (wie kent ze nog) konden wij (mijn broertje en ik (én mijn vader)) spelletjes spelen op de tv. Ping Pong en Pacman.
Dat waren nog eens tijden. Ik was 4. Ergens in de jaren 80.
Dat ging zo verder, bijna jaarlijks kwam er een nieuwe computer in huis. Onder het motto: “De kinderen moeten er mee leren omgaan.” Mijn vader had gelijk. Kijk onze wereld nu. Overal computers, van groot tot minuscuul. Op school hielp ik mensen (ook volwassenen) met computerproblemen, voornamelijk met software.
Waar de meesten toen nog bang waren om een verkeerde toets te raken, probeerde ik juist van alles uit om het ding weer aan de praat te krijgen. Meestal met succes.
Ik ben communicatie gaan studeren omdat ik een verlegen meisje was. Ik wilde me ontwikkelen op ‘spreken in het openbaar’. Als ik dat niet had gedaan was ik misschien ergens op een administratieafdeling belandt, en had je nooit meer van me gehoord.
Ik vond het toen doodeng maar ik ben nog elke dag blij dat ik het toch gedaan heb. Nu vind ik het nog steeds eng om voor een groep te spreken, maar stiekem vind ik het ook heel leuk. En pas geleden nog vertelde iemand me dat ik er erg goed in ben. Nou ja, dat oordeel laat ik aan jou over.
Verder kan ik je nog vertellen dat ik sinds 2008 professioneel met social media bezig ben. In dat jaar waren er vooral fora en we hadden Hyves. Facebook en Twitter kende we nog niet. Bij een bureau dat zich op de reputatie van bedrijven richtte, maar dan online, heb ik de kneepjes van het vak geleerd. En dat leer ik nog elke dag. Want online marketing staat niet stil. Er verandert veel. Daarom is er een overweldigende hoeveelheid (soms tegenstrijdige) informatie beschikbaar over wat werkt en wat niet. Ik wil je helpen om daar de krenten in de pap, die voor jou interessant zijn, uit te halen.
Als je geholpen wilt worden tenminste. Het is misschien ‘not done’ om te zeggen, maar klanten die online marketing en social media marketing ‘maar niks’ vinden, die help ik niet. Je moet er van overtuigd zijn dat het voor jou kan werken. Dat ben ik namelijk ook!
Sinds 2014 ben ik online ondernemer. Ik ben begonnen als webdesigner, heb daarna een LinkedIn training gemaakt, en een salespage training. Inmiddels zijn deze niet meer beschikbaar maar ik heb er enorm van geleerd.
Daarna ben ik hoogsensitieve ondernemers gaan coachen. Op online marketing vooral. Ik hielp hen om comfortabel te zijn met online zichtbaarheid door stap voor stap te werken aan die zichtbaarheid en aan online producten.
Missie:
Ik ben er van overtuigd dat nog niet alle ondernemers die een online product hebben hiervan kunnen leven. Ik herken het bij mezelf. Ik vind het tof om te creëeren. Om een training te maken en die online te zetten. Maar ik haat online lanceren. Het past niet bij me. Ik raak er door gefrustreerd en ik laat me er door stoppen.
Dat wilde ik niet meer. Daarom ben ik me gaan verdiepen in online mogelijkheden die het lanceren overslaan. Die niet in 1 klap tonnen euro’s opleveren maar gestaag bouwen aan een gezond bedrijf, een gezonde en blije ondernemer en vooral: financiele vrijheid.
Ik heb dat gevonden in funnels. Relatiefunnels. Salesfunnels. Boekfunnels. Noem maar op. De truc is (nou ja, het is geen truc) dat je gestaag aan een relatie met je leads bouwt, ze boeit met jouw fantastische content en dat allemaal op jouw platform, niet op Facebook, niet op Insta, niet op een kanaal dat morgen er niet meer kan zijn. Nee. Op jouw eigen kanaal. Jouw email lijst.
Door een systeem te bouwen dat koude leads langs jouw content leidt en langs jouw producten (net als in de supermarkt trouwens) zorg jij voor een gestaag inkomen. Hoe beter jij wordt in het vullen van jouw funnel, door iets gratis weg te geven, hoe meer omzet er uit die funnel komt. Dat biedt jou rust, ruimte en vrijheid.
Dus mijn missie: iedereen heeft een funnel nodig.