Nooit meer continue werken

Geschreven door Bianca

20 februari 2020

funnel, introverte ondernemer, 1 sale per dag

Geen rijke man

Toen ik begon met ondernemen, in 2014, leerde ik meteen over online trainingen en online ondernemen. Ik heb me echt nooit verdiept in netwerken en offline sales, zoals telefonische acquisitie. Ik denk, dat als online ondernemen niet zou bestaan, ik geen ondernemer was geworden. Gelukkig bestaat het wel en ben ik gaan ondernemen, want het is me een reis geweest. De reden waarom ik ben gaan ondernemen is dat ik vast zat in mijn carriere. Ik kon geen kant op. Doorgroeien werd bemoeilijkt doordat ik aan eisen moest voldoen die niet bij me pasten. Elke zoveel jaar was er een reorganisatie waardoor er veel onzekerheid was en je eigenlijk altijd slechter af was dan daarvoor. En dat, dat kon toch niet de bedoeling zijn van iets dat je elke dag moest doen. En om me nou elke dag van mijn werkende leven ongelukkig te voelen… dat ging me te ver. En helaas had ik geen rijke man. Dus ik moest zelf iets verzinnen.

Ondernemen, het begin

In het begin van mijn ondernemerschap ging alles makkelijk. Het was leuk. Ik deed het echt met plezier. De dagen vlogen voorbij. Ik had leuke klanten. Zat lekker in mijn eigen coconnetje en in mijn comfortzone.

Maar ook nu was ik niet tevreden. Te veel deed het op de manier van de klant. Ik paste me steeds aan. Voelde weer die frustratie van in loondienst en werd er weer ongelukkig van.

Misschien herken je het, dat als je jezelf voorbij loopt, je je eigen grenzen laat vervagen. Niet handig. En niet nodig.

Ondernemen, zoals het bedoeld is

Ondernemen zoals het bedoeld is, is voor mij: lekker ontspannen, wakker worden wanneer ik wil (geen miracle mornings voor mij), ’s ochtends niet werken, ’s middags een paar uur werken, ’s avonds een uurtje werken, laat naar bed, naar een bouwmarkt rijden om verf te halen als ik een muur wil verven, niet pas in het weekend. Enzovoorts. Je snapt het wel. Eigenlijk ben ik liever lui dan moe. Ik hou ervan mijn kennis te delen en ideeen voor anderen te bedenken, maar ik hou niet van 10 uur per dag achter de computer zitten. En ik geloof ook niet dat dat moet. Ik weet dat dat niet hoeft en dat het anders kan.

Vrijheid

Vrijheid, dat is waar ik al 6 jaar naar op zoek ben. Waar ik de afgelopen 2 jaar voor gewerkt heb. Vrijheid in mijn bedrijf. Zonder team. Want ja, dat kan ook, mensen inhuren die het werk voor je doen. Helemaal prima. Maar ik wil het anders. Tuurlijk, ook ik zal tzt mensen inhuren, maar niet voor inhoudelijke zaken, tenzij ik het echt niet kan. Nee, ik zoek namelijk ook vrijheid van samenwerkingen. Ik wil niet ‘moeten’ reageren op mailtjes van teamleden of freelancers omdat ze anders niet verder kunnen. Nee. Ik wil zelf bepalen wanneer ik in mijn inbox kijk, om dan 20 mails van mijn shop te zien staan, sales, omzet, inkomen.

En daarmee gun ik mezelf vrijheid in andere dingen: gaan en staan waar ik wil, werken wanneer ik wil, werken met wie ik wil, wonen waar ik wil (zelfs in Nederland heb je daar een zak of een vloedgolf geld voor nodig), bijscholen, reizen en het mezelf makkelijk maken in het leven.

Gouden Bergen

Doe mij die gouden bergen dus maar. Die bakken met geld. Die constant binnenstroomt. Een stroom voor de hypotheek. Een stroom voor de boodschappen. Een stroom voor de vaste lasten. Een stroom voor bijscholing en coaching. Een stroom voor als ik later groot ben. Een stroom voor ziekte en verlof. Etc, etc.

Hoe vrij voel je je dan, als je dat allemaal geregeld hebt. Als voor elk potje een geldstroom stroomt die dat potje automatisch vult.

Nooit meer continue werken

Ik weet dat er een negatieve lading rust op het begrip ‘funnel’. Weer een trucje. Weer een marketinggoeroe die zegt hoe het wel kan. Nou. Ik ben geen goeroe. Ik ben ook maar van vlees en bloed. Een introvertje die de dingen graag anders doet. Ik volg nu alweer 2 jaar geen andere funnel masters of marketing mavericks. Ik ben er klaar mee. Ik ben anders. Bij mij kom je als je wilt leren hoe je jouw leads een beleving wilt geven. Als je jouw leads wilt verrassen. Als je ze wilt voeden met waardevolle content. Als je het ermee eens bent, dat je daarmee sales gaat realiseren. Waardoor jij vooral bezig bent met content maken, met schrijven, filmen, audio opnemen, cursussen maken, live workshops doen, etc. Dan hoef je nooit meer continue te werken, tenzij je het leuk vindt.

[ba_post_list posts_number=”4″ _builder_version=”4.18.0″ _module_preset=”default” title_font=”Gilda Display|700|||||||” title_text_color=”#D10078″ title_font_size=”18px” global_colors_info=”{}”][/ba_post_list]

Start vandaag met jouw funnel

Bestel de 1 Sale per dag cursus

Voor introverte ondernemers die moe worden van de ‘hustle’, het continue online zichtbaar zijn, webinars geven, lanceren en dergelijke, ontwikkelde ik de 1 sale per dag cursus. Niet in 1x 30 sales maar elke dag 1 sale, levert je hetzelfde op met minder stress.

Wil je op je eigen tempo groeien, zonder Amerikaans sales strategieen? Bekijk dan de informatie op de salespage van de 1 sale per dag cursus. 

Andere artikelen

Funnel Based Business

Funnel Based Business

Ik heb 2 typen klanten. 1. De hardcore online ondernemer die lancering na lancering doet en daarnaast een goedlopende, goedgevulde funnel heeft die naast die lanceringen ook tussendoor sales oplevert. 2. De introverte online ondernemer die het wat rustiger aan doet,...

Lees meer
Stop met elke week een nieuwsbrief sturen

Stop met elke week een nieuwsbrief sturen

Denk je dat de meeste mensen direct van je kopen of dat ze daar tijd voor nodig hebben? Een gewetensvraag: wil jij liever dat je continu nieuwe dingen moet verzinnen om de mensen op je lijst over te halen van je te kopen, of past het beter bij je als je dat allemaal...

Lees meer
6 stappen voor een waanzinnige weggever

6 stappen voor een waanzinnige weggever

Maak een weggever die klanten oplevertHet is belangrijk dat je je funnel begint met een manier waarop mensen in jouw funnel terechtkomen. Soms is dat gewoon een formulier waarop je zegt “schrijf je in voor mijn nieuwsbrief”. Maar de vraag is natuurlijk: waarom zou ik...

Lees meer