Wat ik het allerliefste doe is het zoeken naar een rode draad in de chaos. De kern blootleggen en van daaruit weer verder gaan. In mijn eigen chaos lukt dat niet, dan laat ik dat doen door mijn eigen coach of zelfs door mijn assistente. Maar voor anderen… dan ben ik er een kei in.

Verzanden

Zo kun je enorm verzanden in de to do’s, de klusjes en de angsten die je gaandeweg creëert. Stel dat je wilt beginnen met een inkomstenstroom creëren via een online kanaal. Waar begin je dan? Wat werkt wel en wat niet? En hoe richt je het in? Wat is slim? Wil je de fouten maken die iedereen maakt? Of wil je het in 1x goed doen?

Zelfstudie

Als je aan zo’n project begint, kan het behoorlijk verwarrend worden. Je zoekt bijvoorbeeld naar voorbeelden. Misschien vind je ergens een checklist. En elders nog een. En dan weer een videoreeks over precies dat wat jij wilt doen. Fantastisch. En lastig.

Lasersharp

Ik zie het bij diverse klanten. Ze willen graag online zichtbaar zijn. Een online product verkopen. Een gratis ebook distribueren. Ze hebben de prachtigste idealen maar het lukt niet om tot de kern te komen. In 1 skypesessie van een uur lukt het me al om met mijn klanten tot nieuwe inzichten te komen. Nieuwe producten. Nieuwe stappen. Maar ook een routekaart voor de bestaande plannen.

Het is lastig om het op papier te omschrijven. Toen ik aan dit blog begon had ik er hoge verwachtingen van, want ik wilde echt met je delen hoe ik tot die kern kom. Maar het lukt me niet echt, of wel? 😉 Ik probeer het nog even met een voorbeeld.

Van Clueless naar Actie in 60 minuten

Klant B zat even vast in haar denkpatroon. Ze had een prachtige gratis videoserie die ze aan het promoten is via Facebook, twitter en LinkedIn. Ze gebruikt advertenties en post haar blogs in diverse groepen. En toch. De aanwas van haar emaillijst blijft uit. Ze kan er nog meer budget tegenaan gooien, ze kan nog agressiever te werk gaan met marketing of ze kan het subtieler aanpakken. Terwijl ze aan het vertellen was, voelde ik waar haar verlangen naar uit ging. Helpen. En laten zien. Dus in minder dan 10 minuten bedacht ik voor haar een plan. Om uit de huidige kring te komen waar ze nu in zit. Om zelf op een ander sociaal netwerk te gaan posten. En om te zoeken naar wat de mensen beweegt die zij tot klant wil maken. In no time was klant B van clueless naar enthousiast gegaan. En van niks doen naar actie. Heerlijk toch?

Zo voelt dat voor mij

Ik word daar altijd warm van, vanbinnen. Ik heb van te voren geen enkel idee welke richting het gesprek op gaat. Ik bereid het niet eens voor. Ik ken mijn klant. Dat wel. Maar ik ga niet studeren op wat zij al doen online. Wat ze in de afgelopen periode, tussen ons laatste gesprek en nu, gedaan heeft. Nee. Ik ga het liefst volledig blanco zo’n gesprek in. Dat werkt voor mij het beste. Ik ‘voel’ en ‘zie’ namelijk wat er het beste bij die persoon past. Hoewel ik eigenlijk altijd opzie tegen de coachgesprekken, ben ik tijdens en na zo’n gesprek volledig in mijn element. En ook op mijn scherpst. Elke keer profiteert de klant daar het meest van. Ik realiseer me niet eens dat ik mezelf ‘aan’ zet op dat moment. Maar zo is het wel.

Wil jij ook weer energie, enthousiasme en overgaan tot actie bij een bepaald project? Boek een eenmalige skypesessie met me, dan help ik je direct verder. Je hoeft geen HSO te zijn hiervoor, het is voldoende dat ik dat ben 😉 >>