Al een tijdje voelt het niet goed. Het schrijven op mijn blog. En daardoor komt er niets uit mijn handen. Ben ik heel erg met anderen bezig, en niet met mezelf. Met mijn bedrijf. Maar met het bedrijf van anderen. Ik bouw websites, geef adviezen en bekijk de Analytics voor mijn klanten. Maar waar bleef ik? Waar is mijn bedrijf? En welke kant wil ik er mee op?

Ik merkte dat, door de waan van de dag, en door mijn overontwikkelde drang om anderen te helpen, ik maar bezig bleef. Van de ene klus in de andere. Maar wordt ik er gelukkig van?

Van helpen: zeker. Van klusjes doen: nee.

Hoezo? Ik ben toch voor mezelf begonnen?

Ik begon me af te vragen waar het vandaan komt. Sprak er met mensen over. En nam zelfs een coach in de arm. In ons eerste gesprek kwam het eigenlijk al boven drijven. Ik sta niet aan het roer van mijn eigen bedrijf, maar leef met de dag. Reactief.

Het is supereng om geen gehoor te geven aan een vraag van een klant. Het is heel moeilijk om een dag niks te doen. Wat als… ja maar…

Bericht van boven

Opeens had ik een ingeving. Rond Pasen. Ik had wel eens deze zin gehoord: “Write about what you know” En die is altijd blijven hangen. Ik deed het wel, schrijven over online marketing. Daar weet ik wel wat van. Maar ik schreef het niet voor mijn ideale klant. Ja, ik dacht dat ik dat deed. Ik had mijn ideale klant natuurlijk (zoals iedereen, toch?) gedefinieerd. In een prachtige online training had ik dat ook in een moodboard verwerkt. Maar dat personage van mijn ideale klant stond eigenlijk nog te ver van mij af. Waardoor ik er niet goed mee overweg kon.

De ingeving was: ga iets doen voor HSP’ers. Vertel jouw eigen verhaal, aan hen. Help HSP’ers met hun online marketing. Want zij schreeuwen niet graag hoe goed ze zijn. Zij vinden het lastig zichzelf te verkopen. Zij hebben heel veel te vertellen (diepe wateren, enzo) maar durven dat niet. Want ze willen niet opscheppen. O, ik ken dat gevoel. Ik heb het uitgevonden. (nou ja, niet letterlijk). Dus dat ga ik doen. Dat is mijn WHY, dat is mijn missie. HSP’ers helpen in het licht te staan (dank Simone Levie voor die uitdrukking), naar buiten te treden, hun verhaal te vertellen, op hun manier. Wauw.

Shinen

Stap 1: ik maak ‘as we speak’ een nieuwe gratis videoserie. 3 video’s waarin ik mijn verhaal vertel, en waarin ik 1 methode uitwerk waarmee jij kunt shinen en verkopen. Simpel, makkelijk en krachtig. Voor als je nu al een product of dienst op de plank hebt liggen die aan het verstoffen is. Ben je benieuwd? Wil je op de hoogte blijven van die nieuwe videoserie? Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief (hiernaast is een inschrijfformulier). En laat in de facebookcomments (scroll helemaal naar beneden) wat jouw missie is.