BLog

Over marketing automation, funnels en online marketing

Podcast: Interview met HSO Elisabeth de Charon de Saint Germain

Wat heeft jou vandaag aan het lachen gemaakt? Oh jee, wat niet! Nou, wat mij echt ontzettend aan het lachen maakte, was Kevin Hart die het had over dat hij president Obama had gezien. Hij was al verbaasd dat hij uitgenodigd was, maar dat hij daarna beschrijft dat...

Klantverhaal: Van chaos naar herkenning

De mooiste verhalen komen van mijn klanten. Vandaar dat ik die graag met je deel. Persoonlijke informatie is weggelaten, de verhalen zijn niet herleidbaar naar iemand, alleen de persoon in kwestie zal zich er in herkennen. Door herkenning meer energie in haar bedrijf...

Podcast: Interview met HSO Kirsten Nelis

Kirsten Nelis helpt ondernemers en managers beter met stress omgaan. Ze heeft daar zelf ervaring mee door een burn-out. In die periode ontdekte ze wat HSP daar mee te maken heeft. In dit interview heeft ze een paar goede tips voor HSO's om niet ook een burn-out te...

Blog: Waarom je wel naar netwerkborrels kunt gaan

Tot op heden kan ik het niet. Naar netwerk events. Hoewel ik me echt wel staande weet te houden, en niet een zielig hoopje mens ben, vind ik het enorm fijn als ik aan iemand kan plakken die de gesprekken start en waar anderen op af komen. Maar ook alleen kan ik het...

Podcast: Interview met HSO Antje Boek

Deze week interview ik Antje Boek. Zij is coach voor hoogbegaafde ondernemers. Uit het interview zal blijken dat het enorm belangrijk is voor mensen om gelijkgestemden te treffen. Zowel online als offline. 'Soort zoekt soort' is niet voor niets een gezegde. Vandaar...

Blog: Marketing, Smarketing!

Marketing. Wat een containerbegrip is het inmiddels. Alles is marketing. Ja toch? Je wilt er niet aan. Maar je doet het toch? Al dan niet met liefde en enthousiasme. Marketing is het codewoord voor de moderne therapeut, adviseur of zichzelf respecterende trainer. Maar...

Podcast: Interview met Maartje Koper – Bewuste Creatie

In de reeks HSO Interviews, interview ik collega ondernemers die hoogsensitief zijn. Ik wil graag van ze weten hoe zij het ondernemerschap ervaren als Hoogsensitieve Ondernemer (HSO) en waar zij hun inspiratie en energie vandaan halen, zodat ik jou daarmee kan helpen....

Blog: Energieën van anderen

Als HSO'er (hoogsensitieve ondernemer) heb je vele extra uitdagingen. Waaronder de energieën van anderen. In het interview vertelt Maartje Koper onder andere over de verbinding die zij heeft met haar klanten op energetisch niveau. Ook de klanten die zij online...

Podcast: Interview met Esther Kaastra van HSP en Werk

Dit is de eerste in een reeks van Podcast interviews die ik met collega ondernemers houd. Ik wil graag van ze weten hoe zij het ondernemerschap ervaren als Hoogsensitief Persoon, ik heb hier de term Hoogsensitieve Ondernemer voor bedacht. In dit interview vertelt...

Blog: Hoogsensitieve Ondernemer

HSO: de Hoog Sensitieve Ondernemer Een hoogsensitief persoon onderscheidt zich van een hoogsensitieve ondernemer doordat de HSO haar talenten als hoogsensitieve wil inzetten om anderen daarmee te helpen en hier haar inkomen mee te verdienen. HSO's zijn allerminst...

Blog: Repeterend werk en HSP

Voordat ik HSP business coach werd (en stiekem doe ik het nog steeds), maakte ik websites voor ondernemers. Hele websites en salespagina's. Superleuk om te doen trouwens. Iets maken. Creeeren. En iemand er blij mee maken omdat ze zelf niet weten waar te beginnen. En...

Blog: Dicht bij jezelf blijven

Je hoort het vast vaker. Blijf dicht bij jezelf. Authentiek. Anders prikt men door je heen. Maar wat is dat dan precies? Moet je je geheimen prijsgeven? Je diepste zielenroerselen in je nieuwsbrief schrijven? Je mislukkingen op social media knallen? Ik moet je eerlijk...

Blog: Contentmarketing in 2016

Normaal gesproken schrijf ik best wel unieke (eigen) content voor mijn blog. Deze keer leun ik op een publicatie in Amerika. In dit artikel op contentmarketinginstitute.com laat Colleen Jones CEO van Content Science, weten dat het hebben van een visie het...

Blog: Word (lucht)verkeersleider

Als je een fysieke winkel hebt, dan heb je feeling met wat er in de winkel gebeurt. Hoeveel mensen komen er binnen, hoeveel mensen lopen er langs, hoeveel kopen er iets, en wat is de gemiddelde opbrengst per klant. Misschien weet je dan niet precies de aantallen, maar...

Blog: Viraal gaan

Afgelopen week heb ik een soort storm ervaren. Een online storm. Ik ging viraal. 😉 De lanceerkalender, waar ik je vorige week over mailde (en die je nog steeds hier kunt aanvragen) is enorm vaak aangevraagd, en het loopt dus nog steeds. Daarom wil ik je graag...

Gastblog: Ga jij jezelf laten zien?

Deze week schrijft onderneemster Sacha de Koning een gastblog voor mij. Vanuit haar hart, precies zoals het bij haar past. En dat is belangrijk, want als je jouw boodschap "ABC" uitdraagt (zie blog) , als de uitstraling van je bedrijf past bij wie je bent, zul je zien...

Podcast 6: Heeft jouw bedrijf over 5 jaar nog bestaansrecht?

De podcast van deze week gaat over jouw online mindset. Wist je dat Nederland een internet dekkingsgraad heeft van 98%? En realiseer je je dat de jongeren van nu, de consumenten van straks, al helemaal online minded zijn? Zij zijn dus niet alleen altijd een stapje...

Blog: Review Me

Ik las deze week in de Emerce (een tijdschrift voor ecommerce en e-business) de intro van de redacteur. Daarin schrijft hij dat we naar een review economie gaan. Je kent nu al de review sites zoals kieskeurig.nl en iens.nl maar daar komen straks ook review sites en...

Podcast 5: Geen focus? Dit helpt.

Ik ervaar het zelf heel vaak. Dat ik geen focus heb. Dan helpt het mij om een weekplanning te maken waarin ik enkele blokken van 2 uur vol ga voor 1 taak. Luister in deze podcast naar de uitleg en download de weekplanning. Wil je meer hulp bij je online marketing, bij...

Blog: Lijst ‘hangers’ overhalen

Oke, je hebt een redelijke lijst. Je hebt ook een product te verkopen. Je zit midden in een lancering. Je stuurt al tijden een nieuwsbrief naar je lijst, dus de meesten hebben je mails minstens 10x voorbij zien komen. Maar euh… ze kopen niet. Free Content Chasers zijn...

Let’s Get Started

Ben jij klaar voor marketing automation?