BLog

Over marketing automation, funnels en online marketing

Access Strategy in Digital Marketing

Dit blog gaat over de Access Strategy binnen de Digital Marketing Strategie. Je leest hier welke onderdelen daarbij horen en hoe jij dit kunt toepassen in jouw marketing. Mijn kennis van online marketing. Dat is het fundament van mijn business. Van wie ik ben. Daarom...

Je ideale klant 2.0

Hoe goed ken jij jouw ideale klant? De persoon waarmee jij het aller- allerliefste werkt. De persoon die het beste bij jou past. Die jij het beste kunt helpen. Hoe goed ken je hem of haar? Bedenk jij vooral wie het is, wat hij of zij doet in het dagelijks leven, wat...

Je bedrijf versimpelen

Ik merk het om me heen en ik voel het ook zelf. In de loop der tijd (ik ben zo'n 4 jaar aan het online ondernemen) verzamel je tools, plugins, websites, urls, en dergelijke. Tot het moment dat je denkt: dit is te veel, te omslachtig, te duur. Waar heb ik het allemaal...

Je bereikcijfers zijn net mensen

Voor een aantal van mijn klanten lees ik regelmatig de cijfers uit. Cijfers van de website, van de social media, van het webinar en van de sales. Niet echt spannende kost zou je denken. Daarom heb je er misschien niet zo heel veel zin in. Tenzij je een webinar of...

De techniek van een funnel is niet belangrijk

Als je er over denkt om een funnel te bouwen en je gaat eens googlen naar de mogelijkheden, dan zul je al snel bij tools en plugins terecht komen. Ik heb inmiddels heel wat tools gezien en zowel Clickfunnels als Kartra springen er uit. Allebei tools die alles kunnen...

Know – Like -Trust is wel een beetje passé

Ik kreeg een aantal keer de vraag of ik een funnel op basis van know-like-trust bouw. Omdat een bepaalde ondernemer dat gezegd had en daarom is het dus waar, volgens sommigen. Nee, dat doe ik niet. Ik heb me eigenlijk nooit senang gevoeld bij know-like-trust. Het is...

Je hebt lekkage!

Oudejaarsavond 2017. Het is half 10 's avonds als ik in een grote plas water ga staan. Binnen! In mijn kantoor nota bene. OMG! Dit blog gaat over funnels en jouw business, just hang in there. Ik was van plan een rustige oudjaarsavond te vieren. Of eigenlijk, niet te...

Inzichten uit de opleiding tot Customer Value Specialist

Begin dit jaar zag ik een kans voor mij en mijn business. Zoals altijd (echt, altijd) zoek ik naar leuke trainingen en / of opleidingen. Ik hou van leren, altijd al gedaan. En zo was ik in maart 2017 op zoek naar iets nieuws. In Amerika vond ik een site met hele goeie...

Waar ben jij nou eigenlijk van?

Waar ben jij eigenlijk van. Met andere woorden. Wat doe je, en wat kun je voor mij doen. Maar eigenlijk is het een heel sneaky vraag, want tussen de regels door krijg je ook te horen dat je dat dus niet goed communiceert. Want die ander weet het niet. Ook als je al...

Be Your Business

Ik weet het nog goed. Ik begon net met ondernemen. In 2000. Toen had ik mijn eerste echte bedrijf. Samen met mijn vader. Ik was zelf net 20. Zat nog op school. En dacht: dat doe ik er wel even bij. Het heette ProductPlacing (een term uit de PR) en ik had een mooi logo...

Verdien geld zonder gedoe

Ondernemerschap hoeft niet moeilijk te zijn Hoewel ik de ondernemerslifestyle geweldig vind, blijf ik onderdelen er van niet prettig vinden. Ik vind het heerlijk om in de zomer buiten te werken. Dat kon in mijn fulltime baan niet. Terwijl ik blind typ (met 10 vingers,...

8 stappen naar Omzet zonder Omkijken

Een tijdje geleden heb ik geroepen dat ik niet meer ga lanceren. Ik ga niet meer een begindatum voor een training bepalen en dan webinars geven in de maand ervoor. En wat doe ik nu? haha. Gek genoeg heeft alles te maken met alignment, in lijn zijn met je aanbod....

Hoe blijf jij gemotiveerd?

Deze week kwam ik het meerdere keren tegen. Toen ik zelf gecoacht werd, kwam het ter sprake, en later toen ik een klant aan de lijn had ook. Zingeving. Het is voor HSO's in het bijzonder, belangrijk dat je gepassioneerd raakt van datgene wat je doet. Als jij niet blij...

In 9 Stappen naar jouw ideale Klant

Als je start als ondernemer dan is je verlangen om klanten te krijgen vaak groter dan het verlangen naar de best passende klant. Logisch want je wilt graag geld verdienen en elke klant is er 1. Je komt er dan al snel achter dat het ondernemen anders is dan je het je...

Podcast: Interview met HSO Karin Bosveld

Alweer de 14e aflevering van de Be Like You Are Podcast. In interviews die ik met collega ondernemers houd, wil ik graag van ze weten hoe zij het ondernemerschap ervaren als Hoogsensitief Persoon, ik heb hier de term Hoogsensitieve Ondernemer (HSO) voor bedacht. In...

Podcast: Interview met HSO Edith Helwegen

Wat heeft jou vandaag aan het lachen gemaakt? Allereerst Bianca, vind ik het heel erg leuk dat jij mij interviewt en dat ik iets mag vertellen over hoogsensitiviteit en ondernemen. Vanmorgen heb ik gelachen bij een netwerkbijeenkomst. Het was een soort...

Podcast: Interview met HSO – Marleen Backhuijs

In dit interview komt het thema 'je verhaal' steeds terug. Je verhaal en je personal brand zijn belangrijke onderdelen van je online marketing strategie. Wil jij ook jouw verhaal schrijven en een online marketing strategie op papier hebben staan? Ik help je graag...

Wat als je van je pad geduwd wordt

Gister had ik een bijzondere ontmoeting met Esther Kaastra. Eerder interviewde ik haar al over haar HSO-schap en daarvoor bood ze mij een paardencoachingsessie aan. Met knikkende knieën ging ik daar heen. Hoe het was lees je later nog wel eens, in dit blog wil ik je...

Klantverhaal: terug naar de kern

Wat ik het allerliefste doe is het zoeken naar een rode draad in de chaos. De kern blootleggen en van daaruit weer verder gaan. In mijn eigen chaos lukt dat niet, dan laat ik dat doen door mijn eigen coach of zelfs door mijn assistente. Maar voor anderen... dan ben ik...

Let’s Get Started

Ben jij klaar voor marketing automation?